Kulturpris till Leif Grönwall med motivering

Leif har under lång tid varit engagerad i fornminnessektionen i Täby Hembygdsförening och är en eldsjäl som brinner för Täbys kulturmiljö , framförallt för våra fornlämningsmiljöer och har alltid ett vakande öga över Täbys Runstenar .

Kulturstipendiater
Mathilda Lindholm Musik
Klassisk piano på Kungliga Musikhögskolan i Stockholm samt frilansar som konsertpianist .

Mikaela Steby Stenfalk Konst
Arbetar som frilansande konstnär och formgivare inom utställningsproduktion , designforskning och utbildning .

Roger Smeby Konst
Studerar masterprogrammet i fri konst på Kungliga Konsthögskolan i Stockholm

Idrottspriset till Fabian Deleyd Höjdhopp med motivering:

Fabians meriter återfinner vi blandannat guld junior SM (2017) och senior SM (2018)
Därtill har han 2018 hoppat magnifika 2.33 i höljd , vilket placerar honom som 4a bland svenska manliga höjdhoppare genom alla tider.

Ungdomsledarpriset till följande med motivering

Anders Berg 61 år
har verkar som handbollstränare i fantastiska 41 år . Utöver lagskapandet byggt på gemenskap , trygghet , ordning och respekt så bryr han sig även om sina spelare vid sidan av planen .

Hanna Persson 19 år
19 åriga Hanna har trots sin unga ålder redan skaffat sig mycket ledarerfarenhet och engagerar sig brett i sitt Täby basket . Hon kombinerar sin egen spelarkarriär som innebär spel med att vara tränare för Täbybasket flickor 05 . Hanna är en stark symbol för ungdomars viktiga engagemang .

Jonathan Sandberg 45 år
Har du inte varit med från början när idrottslagen startar upp i 5-6 års åldern så kan det vara svårt att få plats när du är i mellan -högstadieåldern . Detta såg Jonathan Sandberg 2012 när han drog igång innebandyträning för de födda 2002 (då tioåriga barnen ) syftet är att utanför det ordinarie tävlingssystemet utveckla deltagarnas innebandy kunskaper men också bygga gemenskap och få erbjuda rörelseglädje för spelarna.